|
Izglītības programmas (īpašais) veids |
Pieaugušo neformālās izglītības programma |
|
Izglītības programmas īstenošanas ilgums |
100 akadēmiskās stundas |
|
Prasības izglītojamā iepriekšējai izglītībai |
Priekšzināšanas valodā (Lower Intermediate līmenis) |
|
Izglītības ieguves forma |
Klātiene/ tiešsaistē |
|
Izglītības dokuments, kas apliecina izglītības programmas apguvi |
Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi |
Angļu valoda (ar priekšzināšanām/ Intermediate/ B1) – Eiropas vispārējās sistēmas ietvaros B1 ir līmenis, ar kuru cilvēkam ir saprotama angļu sarunvaloda un viņš varēs brīvi runāt, izsakot savas domas vienkāršiem vārdiem.
Šis līmenis paredzēts cilvēkiem, kuri jau var pietiekami ātri runāt un sarunāties ar ārvalstu sarunu biedru, un viņiem ir labs vārdu krājums un var saprast angļu valodā teikto.
PROGRAMMAS SATURĀ IETVERTO TĒMU SARAKSTS:
- Ēdiens (Mans mīļākais ēdiens; Mani ēšanas paradumi; Restorānā, Ēdiens, pārtika, ēdienreizes.
- Ēdiena pagatavošanas veidi; Lietišķas vakariņas; Saruna pie galda, viedokļa izteikšana; Lūgumi.
- Atļaujas sniegšana).
- Cilvēks ( Cilvēka izskats un raksturs. Ģimenes locekļi; Cilvēka raksturojums, skatoties viņa uz attēlu. Secinājumu izdarīšana).
- Ciemos (Kā uzvesties ciemos? Saruna pie galda; Sarunas uzturēšana).
- Nauda (Ģimenes budžets; Iepirkšanās; Finanšu problēmas).
- Darbs (Profesija, darba vieta, karjera; Darbavietas maiņa; CV.).
- Transports (Ceļu satiksme; Satiksmes negadījumi; Drošas braukšanas paradumi; Saruna ar ārzemju tūristu).
- Dzimte (Cilvēka dzimte. Aizspriedumi un stereotipi, to pārvarēšana; Saruna par bērnību).
- Uzvedība (Telefona saruna. Telefona lietošanas paradumi. Labas manieres, etiķete; Kultūru atšķirības).
- Spējas un iespējas (Mācīšanās. Pieaugušo izglītība; Valodu kursi).
- Sports (Profesionālais sports; Sportošana ikdienā; Veselīgs dzīvesveids).
- Attiecības (Stāsts par savu draugu, ģimenes locekli, kolēģi).
- Kino (Stāsts par filmu – režisors, aktieri, scenārijs, raksturojums)
PRASMES, KAS TIEK IEGŪTAS PROGRAMMAS APGUVĒ:
Lasītprasme
- Praktizēsiet saprast tematiski dažādus tekstus.
- Lasītajā tekstā mēģināsiet saprast gan tieši, gan netieši izklāstītu domu; pārskatot tekstu, atrast tajā svarīgāko informāciju; atšķirt faktoloģisku informāciju no viedokļa.
- Praktizēsiet uztvert un saprast tekstā gan galveno domu, gan detaļas, teksta tematiku un problemātiku; izprast sižeta attīstību, personu īpašības, raksturu, emocijas un attieksmes.
- Praktizēsiet saprast normālā tempā runātu tematiski dažādu tekstu.
Rakstītprasme
- Apgūsiet prasmi uzrakstīt dažādus tekstus (vēstules, pārspriedumus, iesniegumus, pieteikumus u.tml.) par tematiem un situācijām, kas saistītas ar paša pieredzi un interesēm.
- Apgūsiet prasmi pamatot viedokli, argumentēt un salīdzināt.
- Apgūsiet prasmi precīzi pierakstīt svarīgāko informāciju.
- Apgūsiet prasmi uzrakstīt loģiski saistītu tekstu, izmantojot vienkāršus paplašinātus un saliktusteikumus.
- Vārdu krājums ļauj nodrošināt veiksmīgu rakstveida komunikāciju.
Runātprasme
- Apgūsiet prasmi samērā brīvi sazināties par dažādiem, arī mazāk pazīstamiem tematiem un situācijām.
- Apgūsiet prasmi formulēt saturiski precīzus jautājumus, kas saistīti ar informācijas iegūšanu dažādās sadzīves situācijās.
- Apgūsiet prasmi pietiekami izvērsti aprakstīt un raksturot, salīdzināt, kā arī pamatot savu viedokli un argumentēt.
- Ir pietiekams vārdu krājums, lai nodrošinātu veiksmīgu komunikāciju.
Gramatika
- Darbības izteikšana tagadnē: vienkāršā vai ilgstošā tagadne?
- Darbības izteikšana nākotnē: ilgstošā tagadne, going to, vai will?
- Darbības izteikšana pagātnē: tagadnes perfekts vai vienkāršā pagātne?
- Darbības tagadnē ilguma izteikšana: vienkāršais vai ilgstošais tagadnes perfekts?
- Īpašības vārdu un apstākļa vārdu pārākā un vispārākā pakāpe.
- Skaitāmi un neskaitāmi lietvārdi; Artikulu lietošana
- Pienākuma un aizlieguma izteikšana: have to, must, should.
- Can, could, able to lietošana;
- used to konstrukcija;
- Ciešamā kārta;
- Modālie darbības vārdi secinājumu izdarīšanai: might, can’t, must