PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS
|
izglītības programmas (īpašais) veids |
Pieaugušo neformālās izglītības programma |
|
izglītības programmas īstenošanas ilgums |
120 akadēmiskās stundas |
|
Nepieciešamās valodas zināšanas |
Bez priekšzināšanām |
|
izglītības ieguves forma |
Klātiene/ tiešsaistē |
|
izglītības dokuments, kas apliecina izglītības programmas apguvi |
Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi |
TEMAS:
- PERSONAS VIZĪTKARTE
- DZĪVES VIDE
- MŪSDIENU DZĪVES RITMS
- IEPIRKŠANĀS UN PAKALPOJUMI
- CILVĒKS
- IZGLĪTĪBA UN KARJERA
- KULTŪRAS IDENTITĀTE UN VALSTISKĀ PIEDERĪBA
TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:
persona spēj frāzēs un īsos teikumos sazināties par vienkāršiem ikdienas tematiem, lasa un saprot īsus un vienkāršus tekstus (piemēram, sludinājumus, reklāmas, paziņojumus), prot uzrakstīt personiska satura ziņas (piemēram, vārdu, uzvārdu, adresi, izglītību, nodarbošanos), uztver un saprot lēnā tempā skaidri runātus neliela apjoma elementāras struktūras tekstus par zināmiem tematiem.
Lasītprasme
- Lasa un saprot ikdienas vajadzībām atbilstošu ļoti īsu un vienkāršu tekstu, īpaši, ja teksts ir papildināts ar attēliem.
- Prot iegūt pamatinformāciju no apjomā īsa teksta (uzraksta, virsraksta, anketas, veidlapas, kartes, pilsētas plāna, personiskas zīmītes, ielūguma, apsveikuma u.tml.).
- Prot lasītajā tekstā atrast sev svarīgāko informāciju – kas, kur, kad, kā.
- Tekstos par mazāk zināmiem tematiem saprot atsevišķus vārdus, frāzes, teikumus.
Klausīšanās prasme
- Saprot lēnā tempā un skaidri formulētu īsu un vienkāršu tekstu.
- Saprot informāciju par personiskiem un ar ikdienu saistītiem tematiem.
- Saprot pamatinformāciju īsā paziņojumā un norādē (piemēram, sabiedriskajā transportā, stacijā, lidostā, autoostā, veikalā u.tml.).
- Garākā tekstā par mazāk zināmu vai nezināmu tematu uztver teksta tēmu (bieži ar konteksta palīdzību), saprot tikai atsevišķus vārdus un frāzes.
Rakstītprasme
- Prot rakstveidā sniegt informāciju par personiskiem tematiem.
- Prot uzrakstīt vienkāršu un īsu tekstu (piemēram, aizpildīt anketu un veidlapu, uzrakstīt īsu personiska rakstura zīmīti).
- Raksta īsos vienkāršos teikumos. Bieži izmanto iemācītas gramatiskās formas un vārdu savienojumus.
Runātprasme
- Spēj sniegt īsu vienkāršu informāciju par personiskiem tematiem un pazīstamām ikdienas situācijām.
- Prot nosaukt un īsi aprakstīt pazīstamus priekšmetus, parādības, cilvēkus un darbības.
- Prot uzdot elementārus jautājumus, kas tieši saistīti ar personiskām vajadzībām.
- Lieto īsus vienkāršus teikumus, iemācītas frāzes.
- Runā lēni un ar pauzēm, meklējot vārdus. Saziņā nereti nepieciešams sarunas partnera atbalsts.