PAMATA LĪMEŅA 2. PAKĀPE (A2)

PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS

izglītības programmas (īpašais) veids

Pieaugušo neformālās izglītības programma

izglītības programmas īstenošanas ilgums

120 akadēmiskās stundas

Nepieciešamās valodas zināšanas

ar priekšzināšanām

izglītības ieguves forma

Klātiene/ tiešsaistē

izglītības dokuments,

kas apliecina izglītības programmas apguvi

Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi

 

TEMAS:

  1. PERSONAS VIZĪTKARTE
  2. DZĪVES VIDE
  3. MŪSDIENU DZĪVES RITMS
  4. IEPIRKŠANĀS UN PAKALPOJUMI
  5. CILVĒKS
  6. IZGLĪTĪBA UN KARJERA
  7. KULTŪRAS IDENTITĀTE UN VALSTISKĀ PIEDERĪBA

TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:

Persona spēj vienkāršos teikumos sazināties par tematiem, kas saistīti ar sadzīves situācijām vai personas nodarbošanos, lasa un saprot vienkāršus tekstus par sadzīvi un savu nodarbošanos, prot aizpildīt tipveida dokumentus (piemēram, veidlapas, rēķinus, kvītis), prot uzrakstīt personiska satura īsus tekstus, uztver un saprot dabiskā tempā skaidri runātus neliela apjoma ar personas nodarbošanos un sadzīvi saistītus tekstus.

Lasītprasme

  • Saprot īsu un vienkāršu tekstu par tematiem, kas saistīti ar sadzīves situācijām un ir labāk zināmi.
  • Prot iegūt informāciju no vienkārša informācijas avota (sludinājuma, reklāmas, kataloga, personiskas vēstules, darba vai īres līguma u.tml.).
  • Saprot vienkāršā īsā tekstā galveno domu un svarīgākās detaļas.
  • Ja teksts ir par nezināmu tematu vai plašāks un sarežģītāks, spēj noteikt teksta tēmu, izprot tekstu fragmentāri.

Klausīšanās prasme

  • Saprot lēnā tempā un skaidri formulētu neliela apjoma vienkāršu tekstu.
  • Saprot informāciju par ikdienas tematiku un pazīstamām sadzīves situācijām.
  • Saprot galveno domu un sev svarīgas detaļas populāros informācijas avotos (paziņojumos, TV un radio ziņās, sludinājumos).
  • Garākā un sarežģītākā tekstā uztver pamattēmu, atsevišķus vārdus vai frāzes.

Rakstītprasme

  • Prot īsi pierakstīt sev vajadzīgo informāciju un sniegt informāciju rakstveidā par personiskiem, ikdienas un sadzīves tematiem.
  • Prot uzrakstīt vienkāršu personiska rakstura tekstu (piemēram, apsveikumu, ielūgumu, īsu personisku vēstuli), īsi aprakstīt personas, notikumus un darbības.
  • Raksta īsos teikumos, saistot tos ar biežāk lietotajiem saikļiem. Prot izmantot apgūtās gramatiskās formas teksta veidošanā. Prot lietot pieturzīmes atbilstoši izteikuma mērķim.

Runātprasme

  • Spēj sniegt īsu vienkāršu informāciju par personiskiem tematiem, ikdienas un sadzīves situācijām.
  • Prot aprakstīt un neizvērsti raksturot priekšmetus, parādības, cilvēkus, darbības un notikumus.
  • Prot pastāstīt par savu pieredzi, plāniem. Prot īsi formulēt savu attieksmi un viedokli.
  • Prot uzdot vienkāršus jautājumus, kas saistīti ar ikdienas vajadzībām. Prot izmantot elementārās pieklājības frāzes, veidojot sarunu.
  • Lieto īsus vienkāršus teikumus. Dažkārt ir neprecizitātes leksikas izvēlē un lietojumā.
  • Sarunas partnerim dažkārt nepieciešams atkārtot vai paskaidrot sarežģītākas frāzes vai jautājumus.