PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS
|
izglītības programmas (īpašais) veids |
Pieaugušo neformālās izglītības programma |
|
izglītības programmas īstenošanas ilgums |
120 akadēmiskās stundas |
|
Nepieciešamās valodas zināšanas |
ar priekšzināšanām (A2 līmenis) |
|
izglītības ieguves forma |
Klātiene/ tiešsaistē |
|
izglītības dokuments, kas apliecina izglītības programmas apguvi |
Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi |
TEMAS:
- PERSONAS VIZĪTKARTE
- DZĪVES VIDE
- MŪSDIENU DZĪVES RITMS
- IEPIRKŠANĀS UN PAKALPOJUMI
- CILVĒKS
- IZGLĪTĪBA UN KARJERA
- KULTŪRAS IDENTITĀTE UN VALSTISKĀ PIEDERĪBA
SASNIEDZAMIE MĀCĪŠANĀS REZULTĀTI:
Persona spēj risināt vienkāršu dialogu par sadzīves un viņai zināmiem profesionāliem tematiem, īsi formulēt un pamatot savu viedokli, lasa un saprot vienkārša satura dažādas tematikas tekstus, spēj uzrakstīt tipveida dokumentus (piemēram, iesniegumus, pilnvaras, aktus), kā arī vienkāršus tekstus par sadzīves situācijām vai ar personas nodarbošanos saistītiem tematiem, uztver un saprot dabiskā tempā runātus vienkāršas struktūras tekstus par sadzīves vai ar personas nodarbošanos saistītiem tematiem.
TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:
LASĪTPRASME
- Saprot tekstu par sadzīves un savām interesēm atbilstošiem tematiem, ja tas ir uzrakstīts skaidri un precīzi un informācija tajā ir formulēta tieši un nepārprotami.
- Saprot biežāk izmantotos tekstus (piemēram, sludinājumus, rakstus preses izdevumos, instrukcijas, vēstules, īsus oficiālus dokumentus).
- Spēj uztvert un noteikt teksta tematiku, galveno domu un svarīgākās detaļas. Plašākā, sižetiskā tekstā spēj izprast sižeta attīstību, tieši paustas emocijas un attieksmes.
- Sarežģītāki teksta fragmenti par nezināmiem tematiem var būt nesaprotami. Grūtības var sagādāt fakta nošķiršana no viedokļa.
KLAUSĪŠANĀS PRASME
- Spēj uztvert un saprast skaidri formulētu runu par pazīstamiem tematiem un situācijām.
- Runātajā tekstā uztver gan vispārīgo informāciju, gan svarīgākās detaļas.
- Tematiski svešākā, leksiski un sintaktiski sarežģītākā runā saprot galveno tēmu, uztver un izprot atsevišķus runātā teksta fragmentus.
RAKSTĪTPRASME
- Prot uzrakstīt tekstu par zināmiem un savām interesēm atbilstošiem tematiem, par saviem pārdzīvojumiem, izjūtām.
- Prot uzrakstīt personiska satura vēstuli un zīmīti, aizpildīt dažādas anketas par personiskiem un sadzīves tematiem, kā arī uzrakstīt savām vajadzībām atbilstošus lietišķos rakstus, piemēram, iesniegumus, pieteikumus.
- Spēj pietiekami precīzi pierakstīt dzirdēto, ja runātais teksts ietilpst viņa interešu lokā un tas ir vienkārši un skaidri formulēts.
- Prot uzrakstīt loģiski saistītu tekstu, izmantojot vienkāršus paplašinātus un saliktusteikumus.
- Ir pietiekams vārdu krājums, lai nodrošinātu komunikāciju. Veidojot sarežģītākus teikumus vai rakstot par mazāk zināmiem tematiem, dažkārt nespēj atrast atbilstošu leksiku.
- Cenšas lietot dažādas gramatiskās konstrukcijas, pārsvarā saskaņo vārdus teikumā. Izmanto vienkāršus vārddarināšanas paņēmienus.
RUNĀTPRASME
- Spēj visumā patstāvīgi sazināties par tematiem, kas saistīti ar sadzīves situācijām, personiskajām interesēm un profesionālo darbību.
- Prot formulēt vienkāršus, precīzus jautājumus par konkrētām vajadzībām. Grūtības var radīt sarunas uzturēšana par mazāk zināmiem tematiem vai situācijām.
- Prot aprakstīt, raksturot un salīdzināt lietas, parādības, situācijas. Prot īsi pamatot savu viedokli.
- Veido loģiski saistītu runu bez garām nemotivētām pauzēm.
- Ir pietiekams vārdu krājums, lai nodrošinātu komunikāciju par ikdienas un sadzīves tematiem. Veidojot sarežģītākus teikumus vai formulējot domu par mazāk zināmiem tematiem un situācijām, nereti jāmeklē piemērota leksika.