VIDĒJĀ LĪMEŅA OTRĀ PAKĀPE (B2)

PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS

izglītības programmas  veids

Pieaugušo neformālās izglītības programma

izglītības programmas īstenošanas ilgums

120 akadēmiskās stundas

Nepieciešamās valodas zināšanas

ar priekšzināšanām (B1 līmenis)

izglītības ieguves forma

Klātiene/ tiešsaistē

izglītības dokuments,

kas apliecina izglītības programmas apguvi

Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi

 TEMAS:

  1. PERSONAS VIZĪTKARTE
  2. DZĪVES VIDE
  3. MŪSDIENU DZĪVES RITMS
  4. IEPIRKŠANĀS UN PAKALPOJUMI
  5. CILVĒKS
  6. IZGLĪTĪBA UN KARJERA
  7. KULTŪRAS IDENTITĀTE UN VALSTISKĀ PIEDERĪBA

 

SASNIEDZAMIE MĀCĪŠANĀS REZULTĀTI:

Persona spēj sarunāties par sadzīves, sociālās dzīves un profesionāliem jautājumiem, skaidri formulēt un pamatot savu viedokli, lasa un saprot dažāda satura tekstus, spēj uzrakstīt dažādus dokumentus (piemēram, izziņas, pārskatus, protokolus, ziņojumus, aktus), kā arī izvērstus tekstus par sadzīves, sociālās dzīves un profesionāliem tematiem, uztver un saprot dabiskā tempā runātus tekstus par dažādiem tematiem.

 

TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:

Lasītprasme

  • Saprot tematiski dažādus tekstus.
  • Saprot dažāda veida tekstus (piemēram, plašus rakstus presē, referātus, sarežģītas instrukcijas, daiļliteratūras tekstus).
  • Lasītajā tekstā saprot gan tieši, gan netieši izklāstītu domu. Pārskatot tekstu, prot tajā atrast svarīgāko informāciju. Prot atšķirt faktoloģisku informāciju no viedokļa. Spēj uztvert un saprast tekstā gan galveno domu, gan detaļas.
  • Prot noteikt teksta tematiku un problemātiku. Plašākā, sarežģītākas struktūras tekstā spēj izprast sižeta attīstību, personu īpašības, raksturu, emocijas un attieksmes.
  • Dažkārt grūtības var sagādāt netieši paustas domas vai idiomātisku izteicienu izpratne.

Klausīšanās prasme

  • Spēj uztvert un saprast normālā tempā runātu tematiski dažādu tekstu.
  • Spēj uztvert un saprot dažādas formas tekstu (monologu, dialogu).
  • Saprot runu gan par konkrētiem, gan abstraktiem jautājumiem.
  • Ja tematika ir pietiekami pazīstama, spēj izsekot plaša apjoma tekstam, kas ir leksiski un sintaktiski sarežģīts un kurā doma ir pausta netieši.

Rakstītprasme

  • Prot uzrakstīt dažādus tekstus (vēstules, pārspriedumus, iesniegumus, pieteikumus u.tml.) par tematiem un situācijām, kas saistītas ar paša pieredzi un interesēm, kā arī mazāk zināmām situācijām.
  • Spēj pamatot viedokli, argumentēt un salīdzināt.
  • Spēj precīzi pierakstīt svarīgāko informāciju.
  • Prot uzrakstīt loģiski saistītu tekstu, izmantojot vienkāršus paplašinātus un saliktusteikumus.
  • Vārdu krājums ļauj nodrošināt veiksmīgu rakstveida komunikāciju. Formulējot domu par sarežģītiem un svešiem tematiem vai situācijām, atsevišķu vārdu izvēlē un lietojumā var būt neprecizitātes.

Runātprasme

  • Spēj samērā brīvi sazināties par dažādiem, arī mazāk pazīstamiem tematiem un situācijām.
  • Prot formulēt saturiski precīzus jautājumus, kas saistīti ar informācijas iegūšanu dažādās sadzīves situācijās.
  • Spēj pietiekami izvērsti aprakstīt un raksturot, salīdzināt, kā arī pamatot savu viedokli un argumentēt.
  • Veido loģiski saistītu runu. Normāls runas temps.
  • Ir pietiekams vārdu krājums, lai nodrošinātu veiksmīgu komunikāciju. Veidojot sarežģītākus teikumus vai formulējot domu par svešākiem un sarežģītākiem tematiem, atsevišķos gadījumos jāmeklē precīzāka leksika.