AUGSTĀKĀ LĪMEŅA PIRMĀ PAKĀPE (CI)

PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS

izglītības programmas veids

Pieaugušo neformālās izglītības programma

izglītības programmas īstenošanas ilgums

120 akadēmiskās stundas

Nepieciešamās valodas zināšanas

ar priekšzināšanām (B2 līmenis)

izglītības ieguves forma

Klātiene/ tiešsaistē

izglītības dokuments,

kas apliecina izglītības programmas apguvi

Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi

 TEMAS:

  1. PERSONAS VIZĪTKARTE
  2. DZĪVES VIDE
  3. MŪSDIENU DZĪVES RITMS
  4. IEPIRKŠANĀS UN PAKALPOJUMI
  5. CILVĒKS
  6. IZGLĪTĪBA UN KARJERA
  7. KULTŪRAS IDENTITĀTE UN VALSTISKĀ PIEDERĪBA

SASNIEDZAMIE MĀCĪŠANĀS REZULTĀTI:

Persona spēj brīvi sarunāties, pietiekami izvērsti izteikt un pamatot savu viedokli par dažādiem tematiem, lasa un saprot dažāda satura un sarežģītības tekstus, spēj uzrakstīt dažādus lietišķos rakstus (piemēram, ieteikumus, raksturojumus, oficiālas vēstules), kā arī jebkādus citus tekstus, bez grūtībām uztver un saprot dabiskā un raitā tempā runātus atšķirīgas struktūras tekstus par dažādiem tematiem.

TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:

Lasītprasme

  • Saprot tematiski un žanriski dažādus apjomīgus un sarežģītus tekstus. Tematiski svešākos un sarežģītākos tekstos atsevišķas teksta daļas nepieciešams pārlasīt.
  • Prot atrast tekstā nozīmīgāko informāciju, detaļas, izklāstītās problēmas, kā arī izmantot lasīto informāciju vispārinājumiem un secinājumiem.
  • Lasītajā tekstā uztver un izprot netieši paustu domu un zemtekstus.

Klausīšanās prasme

  • Spēj bez grūtībām uztvert un saprast jebkura veida runu – intervijas, diskusijas, lekcijas u.c.
  • Izprot dzirdētā teksta saturu pilnībā, var noteikt tā stilu un runātāju attieksmi.
  • Saprot izvērstu runu par sarežģītiem un abstraktiem tematiem. Klausoties šādus tekstus, atsevišķas detaļas vai nozīmes nianses pilnībā neizprot un nepieciešams tekstu dzirdēt atkārtoti.
  • Spēj dzirdēto izmantot analīzei un secinājumiem.

Rakstītprasme

  • Prot uzrakstīt dažāda veida tekstus atšķirīgiem saziņas mērķiem (informācijas sniegšanai, saņemšanai, domu apmaiņai u.c.) gan lietišķajā, gan personiskajā sarakstē.
  • Prot raksturot, salīdzināt, argumentēt un paust savas izjūtas.
  • Spēj mērķtiecīgi un precīzi pierakstīt dzirdēto informāciju vai veikt piezīmes par lasīto.
  • Prot uzrakstīt loģisku, motivētu, labi strukturētu tekstu, izmantojot dažādas uzbūves teikumus.
  • Vārdu krājums nodrošina veiksmīgu, situācijai atbilstīgu rakstveida komunikāciju.
  • Rakstot ievēro pareizrakstības un interpunkcijas likumus. Prot izmantot dažādus vārddarināšanas paņēmienus. Sarežģītākās gramatiskās konstrukcijās var pieļaut nebūtiskas kļūdas.

 

Runātprasme

  • Spēj sarunāties par dažādiem tematiem. Atsevišķos gadījumos, runājot par sarežģītiem un abstraktiem tematiem, nepieciešamas pauzes domas formulēšanai.
  • Spēj runāt brīvi bez iepriekšējas sagatavošanās.
  • Spēj skaidri un precīzi formulēt savu viedokli, argumentēt, secināt. Spēj izvērsti raksturot un salīdzināt konkrētas un abstraktas parādības. Spēj skaidri paust attieksmi un emocijas.
  • Spēj atbilstoši situācijai un sociālajai lomai formulēt precīzus un viegli uztveramusjautājumus.
  • Plašs vārdu krājums, nezināmus vārdus spēj ātri aizstāt ar citiem.