PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS
|
izglītības programmas (īpašais) veids |
Pieaugušo neformālās izglītības programma |
|
izglītības programmas īstenošanas ilgums |
120 akadēmiskās stundas |
|
Nepieciešamās valodas zināšanas |
ar priekšzināšanām (C1 līmenis) |
|
izglītības ieguves forma |
Klātiene/ tiešsaistē |
|
izglītības dokuments, kas apliecina izglītības programmas apguvi |
Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi |
TEMAS:
- Cilvēks un pamatvērtības viņa dzīvē (Persona; Ģimene un draugi; Ētiskās un estētiskās vērtības)
- Izglītība un darbs (Izglītība un valodu apguve; Profesionālā darbība)
- Intereses un atpūta (Atpūtas iespējas; Kultūra, māksla un plašsaziņas līdzekļi; Sports; Ceļošana)
- Personu un sabiedrības drošība (Veselības aizsardzība; Sabiedriskā kārtība un policija; Vides aizsardzība
TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:
Lasītprasme
- Spēj saprast un izvērtēt visu veidu tekstus, ieskaitot abstraktus, strukturāli vai lingvistiski sarežģītus tekstus, tai skaitā literāros tekstus.
- Lasītajā tekstā spēj saskatīt zemtekstus, līdzības un asociācijas. Tikai dažu retāk lietotu izteicienu vai frazeoloģismu izpratne var sagādāt grūtības.
- Iegūto informāciju spēj izmantot dažādiem mērķiem.
- Lasītā teksta sapratne līdzinās dzimtās valodas lietotāja sapratnei.
Klausīšanās prasme
- Spēj bez grūtībām uztvert un pilnībā saprast jebkura veida tekstu, arī strukturāli sarežģītu un ātrā tempā runātu tekstu.
- Spēj uztvert un saprast runāto arī tad, ja tekstā ir lietoti sarunvalodas vārdi, dialektismi un nepazīstama terminoloģija.
- Spēj dzirdētajā uztvert netieši paustu domu, runātāju attieksmi, emocionālo stāvokli, atšķirt runas stilus.
Rakstītprasme
- Prot uzrakstīt dažāda veida tekstus atšķirīgiem saziņas mērķiem.
- Prot raksturot, salīdzināt, argumentēt un paust savas izjūtas – arī par sarežģītiem un maz pazīstamiem tematiem un situācijām.
- Spēj mērķtiecīgi un precīzi pierakstīt informāciju no dažādiem informācijas avotiem.
- Prot uzrakstīt loģisku, motivētu, labi strukturētu tekstu, izmantojot dažādas uzbūvesteikumus.
- Vārdu krājums nodrošina veiksmīgu, situācijai atbilstīgu rakstveida komunikāciju. Rakstot spēj izmantot dažādus leksikas slāņus un vārddarināšanas paņēmienus.
- Rakstot ievēro pareizrakstības un interpunkcijas likumus.
Runātprasme
- Spēj brīvi sarunāties par dažādiem tematiem atbilstīgi situācijai, raiti atbildot arī uz sarežģītiem jautājumiem par abstraktām un nepazīstamām tēmām.
- Spēj pārliecinoši un skaidri izklāstīt savu domu, argumentēt, salīdzināt. Spēj izvērsti raksturot gan konkrētas, gan abstraktas parādības. Spēj veidot labi strukturētu un viegli uztveramu runu.
- Spēj patstāvīgi un plānveidīgi vadīt dialogu vai diskusiju. Spēj formulēt izvērstus, precīzus un situācijai adekvātus jautājumus.