AUGSTĀKĀ LĪMEŅA OTRĀ PAKĀPE (CII)

PROGRAMMAS SATURA APRAKSTS

izglītības programmas (īpašais) veids

Pieaugušo neformālās izglītības programma

izglītības programmas īstenošanas ilgums

120 akadēmiskās stundas

Nepieciešamās valodas zināšanas

ar priekšzināšanām (C1 līmenis)

izglītības ieguves forma

Klātiene/ tiešsaistē

izglītības dokuments,

kas apliecina izglītības programmas apguvi

Apliecība par pieaugušo neformālās izglītības programmas apguvi

 

TEMAS:

  1. Cilvēks un pamatvērtības viņa dzīvē (Persona; Ģimene un draugi; Ētiskās un estētiskās vērtības)
  2. Izglītība un darbs (Izglītība un valodu apguve; Profesionālā darbība)
  3. Intereses un atpūta (Atpūtas iespējas; Kultūra, māksla un plašsaziņas līdzekļi; Sports; Ceļošana)
  4. Personu un sabiedrības drošība (Veselības aizsardzība; Sabiedriskā kārtība un policija; Vides aizsardzība

TIEK IEGŪTAS PRASMES PROGRAMMAS APGUVĒ:

Lasītprasme

  • Spēj saprast un izvērtēt visu veidu tekstus, ieskaitot abstraktus, strukturāli vai lingvistiski sarežģītus tekstus, tai skaitā literāros tekstus.
  • Lasītajā tekstā spēj saskatīt zemtekstus, līdzības un asociācijas. Tikai dažu retāk lietotu izteicienu vai frazeoloģismu izpratne var sagādāt grūtības.
  • Iegūto informāciju spēj izmantot dažādiem mērķiem.
  • Lasītā teksta sapratne līdzinās dzimtās valodas lietotāja sapratnei.

Klausīšanās prasme

  • Spēj bez grūtībām uztvert un pilnībā saprast jebkura veida tekstu, arī strukturāli sarežģītu un ātrā tempā runātu tekstu.
  • Spēj uztvert un saprast runāto arī tad, ja tekstā ir lietoti sarunvalodas vārdi, dialektismi un nepazīstama terminoloģija.
  • Spēj dzirdētajā uztvert netieši paustu domu, runātāju attieksmi, emocionālo stāvokli, atšķirt runas stilus.

Rakstītprasme

  • Prot uzrakstīt dažāda veida tekstus atšķirīgiem saziņas mērķiem.
  • Prot raksturot, salīdzināt, argumentēt un paust savas izjūtas – arī par sarežģītiem un maz pazīstamiem tematiem un situācijām.
  • Spēj mērķtiecīgi un precīzi pierakstīt informāciju no dažādiem informācijas avotiem.
  • Prot uzrakstīt loģisku, motivētu, labi strukturētu tekstu, izmantojot dažādas uzbūvesteikumus.
  • Vārdu krājums nodrošina veiksmīgu, situācijai atbilstīgu rakstveida komunikāciju. Rakstot spēj izmantot dažādus leksikas slāņus un vārddarināšanas paņēmienus.
  • Rakstot ievēro pareizrakstības un interpunkcijas likumus.

Runātprasme

  • Spēj brīvi sarunāties par dažādiem tematiem atbilstīgi situācijai, raiti atbildot arī uz sarežģītiem jautājumiem par abstraktām un nepazīstamām tēmām.
  • Spēj pārliecinoši un skaidri izklāstīt savu domu, argumentēt, salīdzināt. Spēj izvērsti raksturot gan konkrētas, gan abstraktas parādības. Spēj veidot labi strukturētu un viegli uztveramu runu.
  • Spēj patstāvīgi un plānveidīgi vadīt dialogu vai diskusiju. Spēj formulēt izvērstus, precīzus un situācijai adekvātus jautājumus.